T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / MARMARİS - Marmaris İçmeler H. Narin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Erasmus + KA229 Social Activities are Necessary for Special Education Needs Projesi Tanıtımı

 

 

30-09-2022

01-07-2021

Özel eğitim öğrencileri engelleinden dolayı akranları veya yetişkinlerle yeterince sosyal etkileşime giremediği için sosyal becerileri diğer akranlarının ki kadar gelişememektedir. Bu sebepleöğrencilerin sosyal becerilerinin eğitim kurumlarınca desteklenmesi  gerekmektedir.

Sosyal beceriler;insanların sosyal ilişkilerini başarıyla gerçekleştirebilme yeteneğidir. İçeriği oldukça geniştir ve çocuklukta şekillenmeye başlar. Bireyin kendini ve başkalarını anlamak, empati kurmak, tanışmak, konuşmaya başlamak, sorunu çözmek, çatışmadan kaçınmak, işbirliği yapmak, başkalarının haklarına saygı göstermek önemli sosyal becerilerdir. Okullarda sosyal beceriler verilebilir ya da çocuklar bunu sosyal bir ortamda yetişkin davranışını izleyerek de öğrenebilir. Araştırmalar, yaratıcı drama, müzik, dans, el sanatları ve sanat yoluyla sosyal becerilerde artış olduğunu göstermiştir.

Koordinatör okul özel eğitim öğrencileri ile ilgili 3 eTwinning projesi yürütmüştür. Özel eğitim öğrencileriyle çalışılan bu 3 projede drama, oyun, resim, yaratıcı drama vb. teknikler kullanılmış, bu tekniklerin kullanımı sırasında öğrencilerin daha önce iletişime geçmediği arkadaşlarıyla konuştuğu, kendilerini daha iyi ifade etmeye başladıkları, özgüvenlerinin arttığı gözlenmiştir. Bu okul ortaklığı projesini hazırlamak için esin kaynağı ve itici güç olmuştur.

Proje, özel eğitim öğrencilerinin sosyal becerilerini geliştirebilmek için farklı yöntemlerin kullanılması ve bu yöntemlerin okullar/ülkeler arası değişimi-paylaşımı esasına dayanmaktadır. Her ortak okul, özel eğitim öğrencilerine 24 ay boyunca kendi seçtiği yöntemle sosyal beceri eğitimi verecek ve diğer ortak okullarla bilgi, uygulama ve yöntem paylaşımına gidecektir. Ulus ötesi toplantılarda ev sahibi ülke kendi çalıştığı yöntemi gelen proje ekiplerine atölye çalışması şeklinde uygulamalı gösterecek, tanıtacaktır.

Ulus ötesi toplantılarda ev sahibi ülkenin özel eğitim öğrencilerine, gelen proje ekipleri, kendi okullarında çalıştıkları teknikle atölye çalışması yapacaklardır. Sonuçta öğrenciler kendi okullarında çalışılan teknik dışında 5 farklı atölyede ve Avrupa'dan farklı öğretmenlerle çalışma şansı bulacaktır.

Türkiye'den Halit Narin müzik, sanat terapi ve dans; Sıtkı Zaralı yaratıcı drama; Portekiz'den Agrupamento de Escolas do Cerco seramik ve yaratıcı drama; Estonya'dan Narva Pähklimäe Gümnaasium müzik ve sanat; Litvanya'dan Panevezio "Vyturio" progimnazija forum tiyatro; Yunanistan sanat terapi çalışmaları yapacaktır.

Çocukların sosyal becerilerini değerlendirmek için bir öğretmen gözlem formu oluşturularak, proje başlangıcında ve bitiminde öğretmenleri tarafından doldurulacaktır. Böylece yapılan çalışmalar sonucunda hangi becerilerin arttığı ve ya artmadığı nesnel olarak değerlendirilecektir. Proje süresince 5 ulus ötesi hareketlilik yapılacak ve her hareketliliğe ev sahibi kurum hariç 10 öğretmen katılacaktır. Bu öğretmenler projede nasıl çalışacakları göz önüne alınarak seçilmiştir. Katılımcı öğretmenler özel eğitim öğrencileriyle çalışma deneyimine sahip, İngilizce bilen inovatif ve işbirlikçi öğretmenlerdir. Proje bitiminde özel eğitim öğrencilerinin sosyal becerilerinin artması, okul hayatına ve toplumsal hayata daha aktif katılımı beklenmektedir. Bu proje, özel eğitim öğrencilerinin diğer gönüllü akranlarıyla birlikte çalışmasından dolayı özel eğitim öğrencilerine ve ihtiyaçlarına bakış açısınındeğişmesi huzurlu ve işbirlikçi okul ortamı oluşturulması ve tüm öğrencileri kapsamasına hizmet edecektir. Avrupa ülkelerinden öğretmenlerle atölye çalışmalarına katılmak öğrencilerin başka kültürle tanışmasını, etkileşime girmesini sağlayacaktır. Katılımcı öğretmenler,AB işbirliği çerçevesinde farklı teknikleri gözlemlemiş ve deneyimlemiş olacaklar, bu onların ufkunu ve bakış açısını genişletecek; mesleki repertuarlarını zenginleşecektir. Aileler, sosyal becerileri artmış olan çocuklarının sayesinde toplumsal hayata daha aktif katılabilecekler, dışlanmışlık ve yalnızlık hislerinden kurtulacaklardır. Projenin yaygınlaştırma çalışmaları sayesinde geniş kitlelerde özel eğitim konusunda farkındalık oluşturarak önyargıların kırılmasına yardımcı olacaktır.

Proje sonuçlarının paylaşılmasıyla okulların verdiği eğitimin kalitesinin artması okulları veliler ve öğrenciler tarafından tercih edilen kurumlar haline getirecektir. Okulları özel eğitim öğrencileri için yaptıkları çalışmaları artırmak ve çeşitlendirmek için teşvik edecek, özel eğitim öğrencilerinin ihtiyaçlarını da içerecek daha kapsayıcı stratejiler geliştirmelerini sağlayacaktır.Proje faaliyetleri ve sonuçlarının okulların kendi web sayfalarında, twitter, eTwinning, facebook ve proje web sayfasında paylaşılması, okulları kendi bölgelerinde ve ulusal çapta iyi model haline getirecektir. 

PROJE EKİTABI YAYINDA

İngilizce: https://online.fliphtml5.com/ycvrh/okdx/

Türkçe: https://online.fliphtml5.com/ycvrh/lzpj/

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 06.11.2019 - Güncelleme: 19.10.2022 13:04 - Görüntülenme: 386
  Beğen | 9  kişi beğendi

Etiketler :
KA229,