T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / MARMARİS - Marmaris İçmeler H. Narin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Creative Drama for Special Educational Needs ( Özel Eğitim Öğrencileri için Yaratıcı Drama)

Bu proje Türkiye Ulusal Ajans tarafından hibelendirilmeye hak kazanan %3'lük dilime girmiş bir Avrupa Birliği Erasmus+ okul eğitimi, personel hareketliliği projesidir. Projede Halit Narin MTAL liderliğinde Marmaris Ortaokulu ve Beldibi Sıtkı Zaralı ilkokulu'yla konsorsiyum oluşturulmuştur. Konsorsiyumumuz, Marmaris ilçesinde, bünyesinde özel eğitim sınıfları ve kaynaştırma eğitimine tabii öğrencilerin bulunduğu ilkokul, ortaokul ve lise kademesinden 3 okuldan oluşmaktadır. Marmaris ilçesinde tanı almış 328 öğrencinin 60 tanesi konsorsiyum okullarımızda öğrenim görmektedir. Okullarımızda özel eğitim tanısı almış öğrenciler tanısına göre ya özel eğitim sınıfında ya da akranlarıyla birlikte normal sınıflarda kaynaştırma eğitimi almaktadırlar.

Okullarımızda özel eğitim öğrencilerinin en iyi eğitimi almaları için her türlü ekipman, donanım mevcuttur. Bu öğrencilerin ders başarılarını arttırabilmek amacıyla bünyemizde destek eğitim sınıfları oluşturarak kaynaştırma öğrencilerinin akademik olarak desteklenmesi yoluna gidilmiş ve bundan oldukça verimli sonuçlar alınmıştır. Fakat ders müfredatları özel eğitim öğrencilerine sosyal beceri eğitimi verilmesine yeterince değinmemektedir. Bu sebeple konsorsiyum okullarımız ve Polonyadan bir ortağın katılımıyla özel eğitim öğrencilerine yaratıcı drama tekniğini kullanarak sosyal beceri eğitimi kazandırmayı amaçlayan eTwinning projesi başlatılmıştır. Bu projede özel eğitim öğrencileri ve diğer akranlarıyla oluşturulan gruplara her hafta bir sosyal beceri adımını hedefleyen yaratıcı drama çalışmaları yapılmıştır. Bu çalışmalar bize yaratıcı drama yoluyla özel eğitim öğrencilerinin ve diğer akranlarıyla sosyal iletişime geçmesinin daha kolay ve eğlenceli olduğunu, yurt içi ve yurt dışındaki meslektaşlarla bilgi ve deneyim paylaşmanın önemli ve faydalı olduğunu göstermiştir. Özel eğitim öğrencilerinin sosyal beceri düzeyini arttırmak için başlatılan eTwinning çalışmasında fark ettiğimiz ihtiyaçlarımız, bizim Avrupa Gelişim Planı hazırlama motivasyonumuz olmuştur.

Bu projenin nihai hedefi özel eğitim öğrencilerinin sosyal becerilerini yaratıcı drama yoluyla artırmaktır. Bu amaçla Avrupa'da konuyla ilgili kurslara katılacak ekibimiz tarafından ilçemizde bulunan öğretmenlere seminer ve eğitimler verilecektir. Yaygınlaştırma çalışmalarıyla da özel eğitim öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin artırılması konusunda farkındalık sağlaması beklenmektedir.

 

Okulumuzdan öğretmenlerin Avrupa'da yapılandırılmış kurs faaliyetlerine katılması ve kurumlarımızda yürütülecek çalışmalar sayeinde aşağıda sıraladığımız ihtiyaçlarımıza yönelik çözüm bulmayı ve hedeflerimizi gerçekleştirmeyi planlıyoruz:

 

İhtiyaçlarımız;

- Özel eğitim öğrencilerinin sosyal beceri eğitiminde, yenilikçi öğretim yöntem ve tekniklerini öğrenmeye

- Tüm öğretmenlerin özel eğitim alanında daha çok bilgiye

- Pratik ve etkili bir yöntem olan yaratıcı dramanın yaygınlaştırılmasına

- Öğrencilerimizde kendine güven, iletişim başlatma, göz kontağı kurma, kendini ifade etme vb sosyal becerileri yerine

getirmesini engelleyecek handikapların önüne geçilmesine

- Özel eğitim öğrencilerimizin katılabilecekleri ders dışı eğitim faaliyetlerine

- Okul stratejik planlarının oluşturulurken özel eğitim alanında daha etkili planlar oluşturmaya

- Avrupa'da meslektaşlarımızın özel eğitim öğrencilerine yaklaşımları hakkında bilgiye

- Avrupa'da yapılan yeni çalışmalar ve uygulamalarla ilgili güncel bilgilere ihtiyacımız vardır.

 

Hedeflerimiz;

- Özel eğitim öğrencilerinde sosyal becerilerin geliştirilmesi

- Öğretmelerimizin özel eğitim öğrencilerinde sosyal beceri eğitimi konusunda eğitilmesi

- Öğretmenlerin yaratıcı dramayı derslerde aktif şekilde kullanmaları

- Özel ihtiyacı olan bireylerle ilgili toplumsal farkındalık oluşturulması

- Okullarımızda özel eğitim öğrencilerinin katılabilecekleri etkinliklerin artması

- Yenilikçi yöntem ve yaklaşımlarla eğitim ortamlarının düzenlenmesi

- Kurs ve seminer programlarının yaygınlaştırması

- Okul stratejik planlarının daha etkili şekilde oluşturulması

- Öğretmenlerin mesleki anlamda kendilerini geliştirmeleri adına motivasyonlarını arttırmasıdır.

 

Proje Koordinatörü: Mükerrem Ortaakarsu 

 

Daha fazla bilgi için; https://www.cdforsen.com/

https://www.facebook.com/groups/330052324955853

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.06.2020 - Güncelleme: 19.02.2024 08:55 - Görüntülenme: 466
  Beğen | 4  kişi beğendi